✖Raya Haji~ di Kampung Ku~✖

Wednesday, November 24, 2010



Mula-mula sekali aku mao ucapkan
Selamat Hari Raya Aidiladha
pada semua pembaca..

bior ler lepas pon..
janji aku ucapkan pada korang kan..
ngee

so macam mana raya korang? meriah?
atau bosan sgat2!!

tp mesti ada benda yang menarik dlm kehidupan seharian kita kan..
ala.. relex sude..
tp kn raya aku ni aku rasa.. x menarik! tp bnyak benda aku buat la..

okay kita start dengan raya pertama aku..
aku sampai di kuala terengganu pada pukol 4.45 AM..
yer dengan kata laen sgat letih dan mao tdo.. terus ttdo. dengan aman~
smpaikan solat raya pon aku terlepas.. ahaks.. mao tdo nye pasai.. mak aku kejotkn aku suruh p solat raya.. aku buat xtaw je.. orang ckp ini lah tabiat! lepas je siap sume mandi2.. aku pon ambek la motor.. p round kampung.. kampung best.. xyah la nk pakai topi keledar bagai mao p mana2.. then malam tuh aku p lepak rumah kawan aku bakar satay.. ops.. x bakar pon.. aku jd pelahap satay je.. ahaks.. =) lepak2 sampai la pagi..

itu raya pertama.. raya ke 2 lak..
aku ada la skit2 tlg orang nk bersiap2 nk buat kenduri.. wah!.. nk wak cmne.. orang da baik ngan kita.. tlg la ape yang patot.. huhu.. ape je yang aku tolong? gahhaha.. nk potong daging? tgok mata lembu... cocok sikit da mao muntah! uweekkk!!!
gahaha..then petang tuh aku plan la dengan beberapa kawan aku p lepak pantai~ wroom~ wroom~ bawak motor.. ahaks.. sorry motor kat rumah dah kene kebas ngan abg aku..aku tumpang kawan je.. tp still vroom vroom~ smpai gak kat pantai.. tanpa helmet2 bagai~..
x sempat2 nk bukak baju suar.. aku dah berada dalam laut.. ngee~ ahaks.. sorry.. aku sgat minat dengan air.. huhu.. tp x pndai berenang pon.. dengan boxer merah yang agak nipis.. cover bodo2 je.. terus terjun.. yeahaaayehaha~
❝hah..itu dia mangsa kitaorang.. huk2.. sape suruh join ktorg..padam muka❞

❝haha.. skrg da siap! opss! kepada jantina berlainan jgan tgok!❞

❝tgok la kegigihan dan kegembiraan aku.. gelak x layan orang dah..❞

❝haa.. selesai je maen.. terjun balek.. seronok!! owh pantai! aku mao terjun lagi!!❞

raya ke tiga
ingat nak buat makan malam tuh.. so aku jd la pengangkut barang2 kat mydin bg pihak kakak dan mak aku.. dah siap2 beli tuh.. tiba2.. la.. kakak aku emo dengan anak dia lalu pulang.. disebabkan kepulangan beliau~ kami tpaksa cancelkan rancangan buat makan malam tersebut.. sume bahan masakan.. satay sume,, da ready.. tp da jadi cmtuh.. nk buat cmne.. cancel cancel je la.. ahaks.. aku lak p la tlg rumah kawan aku yang nk ready majlis kawen pada hari tuh.. dengan maen hujan yang rintik2.. aku siap bawak botoi air mineral saiz besar.. uhuks2.. sbb aku sudah mula batuk ketika itu.. angkat kemah.. naik lorry.. pasang khemah.. wah! 1st time aku buat kerja2 bgini.. LoL..nampak sgat di situh sgat malas!

raya ke 4 tuh pula
aku bgun je tdo.. sedar2.. kakak aku kejut aku.. suruh ankat barang2.. ish ape lak ni.. dengan muka x puas ati je.. aku ambek je baju yang aku boleh pakai ngan shortpant angkat barang2.. tiba2.. disuruh masuk je sekali aku dlm kereta tuh.. aku sempat lagi tdow dlm kereta.. gahhaha.. smpai2.. sudah sampai kat belakang masjid terapung.. ada muara sungai dan pantai wah.. cantik! nk mandi laut! mak aku buat mulut muncung~ tros je aku sambung buat muka smbil layan kerenah anak2 buah aku yang ramai di situh rupa2 nye.. mereka mereka ini merancang untuk picnic di tepi pantai.. ahaks.. sempat jugak aku membedal buaian kanak2 kat playground berhampiran.. kih2.. suka aku.. ahaks!!
lepas je balek.. aku trus je tlg kawan aku pasal wedding event dia.. hahaa.. 3 hari berturut turut kot.. hebat giler.. hari tuh aku basuh kawah.. angkat beras guni besar.. basuh guni.. bilas daging2.. mcam2 la.. buat kerja sampai pagi hari! wuyoo! cool siot!!.. i like!!
❝tgok muka ku yang x mandi yea!❞

❝sape lah snap pic time aku tgh mencarot kat phone ni.. aighoo..❞

❝hee.. my happy family~ ngee❞


lepas je pada tuh.. hari hari laen bosan terus aku mengamok mao balek shah alam.. then here i am..
sudah berada di shah alam.. even aku stay seorang.. tapi aku still gembira.. uhuk2...

2 comments:

i.k.o said...

uitt cuti sakan na..syi0k2! ^^

wehh2 ak ade tag ko.klu free join okeh.huu
http://takcuntapimacho.blogspot.com/2010/11/contest-kids-baby-photo-contest.html

Syn Wesley said...

owh tq taw

Pages

Test Widget

Search This Blog